Central Locking
Fitting central locking in the A30
Ik besloot om de centrale vergrendeling in mijn Austin A30 te plaatsen omdat het slot aan de verkeerde kant van de auto zat voor ons land. Allereerst is de deur van een Austin A30 erg smal de enige plaats om de servo te monteren, met behoud van de originele deurbekleding, bevind zich onder het raam. Dit vereist een extra draaipunt voor de stangen, ik heb wat foto's toegevoegd. Ik heb een universele centrale vergrendelingsset gekocht. Deze set wordt geleverd met twee solenoïdes die verbonden worden (met 4 draden) met een centraal elektronicablok.
![Overview overview of the underside of the car](../pictures/CL/CL01.jpg)
Hier kunt u zien hoe ik het slot moest aanpassen door een schuifbout te introduceren die uit een aantal plaatmetalen bestaat en aan het originele vergrendelingsmechanisme is gelast. Ik heb enkele sleuven in de schuif gefreesd. Ook kunnen de sleuven gemaakt worden door meerdere gaatjes door te vijlen.
![](../pictures/CL/CL02.jpg)
Ik heb dit al bijna 10 jaar in de deur. Ik heb één motor moeten vervangen. Dit kwam door slijtage op het punt waar de draden door het gat in de deur gaan. Wees hier extra voorzichtig. Gebruik isolatietape op de bedrading en een goed passende rubberen doorvoertule om dit te voorkomen.
![](../pictures/CL/CL03.jpg)
Ik heb een extra verborgen schakelaar aangesloten die de deuren opent, voor het geval de afstandsbediening stopt met werken. Heb het tot nu toe niet hoeven gebruiken... Ook, moeten de handvatten volledig horizontaal staan om te kunnen vergrendelen. Dit betekend dat de veer goed moet werken. Zorg ervoor dat het mechanisme schoon en goed gesmeerd is. Het zou dan geen probleem moeten zijn
General tips
Gebruik veel isolatietape waar de bedrading door de deur gaat
Gebruik een goed passende rubberen doorvoer thule
Installeer een (verborgen) schakelaar met voor het geval de afstandsbediening stopt met werken..