Puch Maxi - N
Restoring/Customizing a Puch Maxi type N - Veel lassen en het monteren van een VDM Kickstarter kit.
Text
Het begon allemaal met dit frame wat ik gekocht had via marktplaats. De beschrijving was: hij is nog te redden.
Na een betere inspectie zag ik al dat de tank te slecht was om te gebruiken..
Er zaten verder geen spullen bij Dis kocht ik een donor puch. Een model "S" puch is niet zelzaam dus het leek me een goed idee deze te gebruiken om een zeldzamer en gewilder type "N" te redden.
Dit is de donor Puch, ik had hier al gezien hoe het frame opgebouw is:
Moped army
Dit zou het uiteindelijke resultaat moeten worden. Ik zal echter een paar consessies moeten doen. De "White wall"banden zullen moeten wachten en het 2 versnelling block zal het ook niet worden. Ik ga voor een "E" blok met een kickstart set.
Ik had eerst een mal gemaakt.
Deze mal had ik gemaakt van een stuk kokerprofiel en wat buis.
Ook aan de achterzijde had ik een beugel gemaakt. Echter de "S" achterbrug is een stuk langer dan de "N" variant..
Op deze plek monteren we de motor bevestigingspunten..
De twee frames naast elkaar.
Konische bussen om het balhoofd te centreren.
Afplaktape om de snijlijn te markeren.
Hier kan je zien dat de brandstoftank maar een stukje in het frame verdwijnt zoals ik zag op:
Moped army
The donor
Vastgeklemd
na het lassen.
Een beetje primer om het geheel te beschemnen, het randje op de foto is eigenlijk plamuur wat al op de brommer zat..
MLekker slijpen om het brommertje weer netjes te krijgen.
Na al het lassen.
Een nieuwe buis voor de voetsteunen. 20mm maar het had 22mm moeten zijn. Met wat nylon bussen heb ik de BMX voetsteuenen gemonteerd.
Bus met draad voor het achterspatbord.
Proef passen met motor.
BMX peg fitted
Wat voor kleur zal ik hem spuiten... kijk gauw naar deel 2